fredag den 16. oktober 2015

AUGUST: TRE-DAGES TUR SYDPÅ

Fra den 30 august til den 1 september var Iben, Leanne og jeg på vores første tur rundt i Island. Vi lejede bil igennem Hertz (som senere viste sig at være blandt de lidt mere dyre udlejnings-steder). Den 30. kørte vi til afsted mod gejserne i Geysir og tog efterfølgende til det store smukke vandfald Gulfoss. Om aftenen den 30. august gjorde vi hold på et lille hostel i den lille by "Árnes". Tidligt næste morgen den 31. august kørte vi videre til Jökulsarlon, gletcherlagunen ved Vatnajökull. På tilbagevejen stoppede vi i Vík. Her overnattede vi på "Hotel Puffin", og udnyttede til fulde den gode morgenbuffet morgenen efter. Efter morgenmaden og inden vi kørte videre den 1. september gik vi ned til den sorte strand, hvilket klart er et af mine favoritsteder i Island! På vejen tilbage til Reykjavik stoppede vi ved "seljavallalaug", en skjult varm kilde, ca. 1 km. gåtur inde i en dal. Fantastisk oplevelse.

Den næste formiddag samlede vi svenske Emma op, og vi havde aftalt at tage ud i den Blå Lagune!